Breinvriendelijk leren

Op onze school vinden we het belangrijk om aan te sluiten bij de werking van het brein. Want wat is er nu logischer dan leren zó in te richten dat het aansluit bij de werking van ons 'leersysteem', de hersenen. Het breinonderwijs op onze school bestaat uit drie facetten. 

 

Breinkennis

Als team verdiepen en onderhouden we onze kennis over de werking van het brein en zetten we deze kennis in om ons onderwijs effectiever te maken.
 

Mindset

We laten kinderen openstaan voor leren. We maken ze ervan bewust dat er altijd ruimte is om te groeien. De kinderen leren dat ze een vaste of een groeimindset kunnen hebben en hoe ze die afhankelijk van de opdracht kunnen inzetten.
 

Leervoorwaarden of executieve functies

De executieve functies (leervoorwaarden) zijn de regelfuncties van het brein. Executieve functies zijn nodig om het leerproces zelf te kunnen sturen. Wij stimuleren de executieve functies bij alle kinderen zodat ze zich kunnen ontplooien en aan kunnen passen aan onze steeds veranderende omgeving. 
Cookie instellingen