Onderwijskwaliteit

Wij zijn een dynamische school en ontwikkelen ons voortdurend
- Thematisch onderwijs, in groep 1-2, maar ook in de hogere groepen. Door verschillende vak- en vormingsgebieden te integreren wordt leren boeiender en betekenisvol.
- Leren leren is een apart vak en de kinderen worden hierin hun hele schoolloopbaan ondersteund en gevolgd. Het gaat hierbij om taakaanpak, uitgestelde aandacht/ hulp vragen, zelfstandig (door)werken, samenwerken en reflectie op het werk.
- Sociaal gedrag/ normen en waarden en burgerschap: jezelf presenteren, keuzes maken, opkomen voor jezelf, ervaringen delen, aardig doen, omgaan met ruzie.
- Milieu: natuurtuin, milieuprojecten zoals zwerfafval.
- Sport & Bewegen- gezonde voeding: bewegen tijdens de lessen, inrichting speelplaats, traktatiebeleid en schoolfruit.
- Cultuur: (groepdoorbrekende) projecten zoals Kunstsmullen, , excursies, podiumoptredens, dramaprojecten e.d.
- ICT: inzet tablets en chromebooks als ondersteuning en hulpmiddel bij het leerproces.
- Burgerschap: goede doelen acties, bejaarden.
Schoolondersteuningsprofiel
Onze school heeft een schoolondersteuningsprofiel opgesteld, waarin de organisatie en het aanbod is beschreven.
De belangrijkste zaken uit het schoolondersteuningsprofiel van onze school staan hieronder in een kort overzicht bij elkaar.
De school richt zich in principe op alle leerlingen? |
Alle leerlingen zijn welkom. OBS De Trumakkers ziet het als haar primaire doel voor al haar leerlingen een basis te leggen voor een leven lang leren. Het hoofddoel is om voor elk kind een passend onderwijsaanbod te bieden, thuisnabij, waarmee het beste uit de kinderen wordt gehaald. |
Kent onze school een specialisatie en zo ja waaruit blijkt dat? |
|
Hoe scoort onze school op basisondersteuning? | Een veilig pedagogisch klimaat: De leerkrachten zorgen voor een veilig klimaat in onze school en wij voeren een actief veiligheidsbeleid. |
Afstemmen van leerstof, instructie en onderwijstijd: De leerkrachten stemmen instructie en verwerkingstijd af op verschillen tussen leerlingen (Direct Instructie Model) De leerkrachten werken met doorgaande leerlijnen. |
|
Werken aan opbrengsten op basis van ambitieuze doelen en een goed l eerlingvolgsysteem. OBS De Trumakkers:
|
|
Bekwaamheidseisen: De school heeft leerkrachten die voldoen aan de bekwaamheidseisen. |
|
Opbrengstgericht en planmatig werken: De leraren gaan:
|
|
De overdracht van informatie over een leerling intern en extern. OBS de Trumakkers organiseert warme overdracht:
|
|
De betrokkenheid van ouders bij de ontwikkeling van hun kind. OBS De Trumakkers:
|
|
Wij dragen zorg voor de ondersteuning van leerlingen met extra onderwijs behoeften. OBS De Trumakkers:
|
De resultaten die school bereikt met leerlingen met en zonder extra onderwijsbehoeften:
|
||
Welke belangrijke deskundigheden heeft de school intern en extern georganiseerd? | Intern:
|
Extern:
|
Welke specifieke ondersteunings- voorzieningen heeft de school? | Verrijkingsgroep vanaf groep 4 Hoofdbegaafdengroep (plusgroep) |
|
Welke specifieke voorzieningen in de fysieke omgeving heeft de school? | Rolstoelvriendelijk Lift Gespreksruimtes Invalidentoilet. |
|
Met welke ketenpartners werkt de school samen? | Intensieve en regelmatige samenwerking met: Afdeling leerplicht gemeente Centrum Jeugd & Gezin (CJG) (school)maatschappelijk werk GGD Voorschoolse educatie Scholen voor PO, VO en SO Jeugdzorg Buurtbrigadier Kinderbescherming |